vrijdag 28 mei 2010

Fluitekruidfietstocht

Fluitekruidfietstocht

(fluitend:) "Fluit, Fluit, Fluit, Fluit, Fluit"

mijn Giant en ik rijden in de maand Mei
links en rechts alleen maar helgroene wei
de koeien herkauwen hun lot in de zon
ik neem een slok water uit mijn bidon

en neurie: "Fluitekruidfietstocht, Fluitekruidfietstocht"

een meisje met lang blond haar fietst mij voorbij
zij ziet op het pad geen fluitekruid bloeien aan weerszij
het meisje verdwijnt uit het zicht op haar Omafiets
al die Shimano versnellingen helpen mij niets

ik neurie: "Fluitekruidfietstocht, Fluitekruidfietstocht"

de waterhoentjes snateren onder het zwerk
de boeren doen achter de heggen hun werk
zij zien een dromende nietsnut op een fiets
van zijn gezangen horen zij hopelijk niets

hij neuriet: "Fluitekruidfietstocht, Fluitekruidfietstocht"
(eventjes maar) acht hij zich volmaakt gelukkig op zijn:

(fluitend:) "Fluit, Fluit, Fluit, Fluit, Fluit"

2 opmerkingen:

Hans Mellendijk zei

Mooie perspectief verandering en zeer muzikaal.

Gerard Beentjesl zei

ik fluittertuit met je mee.

Gerard Beentjes