donderdag 21 februari 2019

Grasmaaier


Grasmaaier

ik gebruik al jaren een grasmaaier van 99 euro
de Power Garden PGB 40 met viertakt motor

eerst ging de chokeknop kapot door verwering
daarna lekte hij benzine: onverklaarbaar...

ik zette het apparaat op een tafel en ging met
chirurgische precisie en gereedschap te werk

toen ik de losgehaalde carburateur nauwkeurig
bekeek zag ik iets zwarts nabij de 'venturiklep'

dat bleek een paar insecten die ofwel van benzine hielden
of per ongeluk meegezogen werden in de luchtstroom

ik schudde hun dode restanten uit het lichtmetaal
en schroefde vervolgens alles weer in elkaar

nu startte hij voorbeeldig en liep niet meer over
ik was trots op mijn ingenieuze kunstgreep

maar nog meer op het feit dat ik heerser was over
de natuur en de techniek van de Chinese machine.

1 opmerking:

Loopmaaier zei

Leuk geschreven weer!