vrijdag 27 maart 2020

Raketman

Raketman

hij steeg op vanaf het bietenveld
achter mijn rietgedekte woning

liet drie opgeblazen ballonnen zien
stond even stil op grote hoogte, hij

stak zijn raket aan om zich naar beneden
te storten en zeilde over mijn (gehuurde) pand

vervolgens maakte hij met zijn linkerbeen
een trappende beweging, schoot voorwaarts

het trappen leek op dubbel koppelen
daarna gaf hij gas op het fictieve pedaal

uit de raketpijp kwam een brullende herrie
een dikke op dieselwalm lijkende rookpluim

het uniform en het voertuig waren legergroen
zijn raket stoel leek erg comfortabel

hij maakte een grote bocht en kwam weer
zeer laag over mijn (gehuurde) erf

ik zag dat hij zwaaide naar mij
toen pas herkende ik hem, het was

Willem-Alexander Claus George Ferdinand
onze licht stotterende Koning der Nederlanden.

Geen opmerkingen: