vrijdag 3 juli 2009

Déjà Vu

Déjà Vu

dit is bekend terrein
ik ben hier eerder geweest:
'De Schans' bij Lichtenvoorde
het Mekka van de motocross
elk jaar ging ik op bedevaart

mijn jeugdhelden waren
Broer Dirkx, Ben Hartelman en Jan Clynck
helaas wonnen vaak de Zweden:
Rolf Tibblin, Sten Lundin, Bill Nilsson
en anders wel de Engelsen:
Lesley Archer, Dave Bickers en Jeff Smith
in de 'Motocross des Nations'
de Fransen waren nergens te bekennen
het woord merde moest ik nog leren

dit is bekend terrein
ik ben hier eerder geweest:
Prins Maurits' leger groef zich in dit zand
veel later deed dat menige noppenband
er hing een geur van kruitdamp en zweet
veel later die van Castrol en friet

alhier aanbidden wij Tante Rikie
de Koningin van de Zwarte Cross
zij geeft ons allen royaal de zegen
voor drie theatrale dagen in de Tipi
of een prachtige overwinningskans
op het zware circuit 'De Schans'

dit is bekend terrein
ik ben hier eerder geweest:
'De Schans' bij Lichtenvoorde
een spetterend feest in het hier en nu
het wordt een glashelder Déjà Vu.

Geen opmerkingen: