vrijdag 3 juli 2009

Maannachten

Maannachten

De maan schijnt tegen een dek van schapenwolkjes
Een levend schilderij van Jongkind, lijder aan maanziekte

Meisjes met mooie enkels gingen opeens in 'moonboots' lopen
Met een harde klap kwam ik terug op aarde

Eindelijk kreeg ik door de goedkope sterrenkijker de maan in het vizier
De mooie verpakking had mij veel meer beloofd

Ik droomde dat de maanlandercapsule terecht kwam in de Achterhoek
Er waren geen andere getuigen die dit konden bevestigen

Mijn zus en ik keken toe in het maanlicht hoe een buurjongen zijn hand overgoot met wasbenzine en in brand stak, terwijl hij uitriep:
"Hier kun je zien wat je nog nooit gezien hebt"

De maan schuift voor de zon op een zomermiddag
De vogels houden op met zingen, als op een teken dat zij kregen

De maan op de zomeravond lijkt door de bladeren op Michael Jackson
Straks gaan de balsempopulieren de 'moonwalk' doen

Maannachten boven de nieuwe natuur die gegraven wordt door CAT
Het voertuig op rupsbanden staat te slapen op zijn eigen heuvel.

Geen opmerkingen: