vrijdag 3 juli 2009
Trial and Error
Trial and Error
Mijn eerste motor: een BMW R27
een eenpitter uit Beieren van geld voor mijn eieren
Mijn tweede motor: een Zündapp DB 201S
met deze Duitser maakte ik mijn eerste schuiver
Mijn derde motor: een Norton Commando 750
een imposante commanderie uit Groot Brittanië
Mijn vierde motor; een Honda 250XL
de eerste die ik gewon uit het land van de Rijzende Zon
Mijn vijfde motor: een Honda CB 175
een kleine vinnige twin, maar voor mij veel te min
Mijn zesde motor: een Yamaha XT 500
dat was zwaar aantrappen en flink zandhappen
Mijn zevende motor: een Yamaha XS 750
weer een motor uit Japan, nu een met cardan
Mijn achtste motor: een Suzuki SP 400
deze 'off the road' was op sterven na dood
Mijn negende motor: een Yamaha XV 1000 TR 1
een hele zware, maar toch niet je ware
Mijn tiende motor: een Honda XBR 500
bleek een tikkeltje krom bij mijn blokjes om
Mijn elfde motor: een Honda XL 600V 'Transalp'
eigenlijk erg: ik ging niet hoger dan de Holterberg
Mijn twaalfde motor: een Suzuki GR 650 Tempter
geen echte topper, deze tamme 'soft chopper'
Mijn dertiende motor: een Suzuki DR 400
na een restauratie volgde de plechtige crematie
Ik wil aan nummer veertien niet meer beginnen
maar sluit het ook niet helemaal uit
misschien wordt het een trial-motor
een mens mag zich toch vergissen?
Mijn eerste motor: een BMW R27
een eenpitter uit Beieren van geld voor mijn eieren
Mijn tweede motor: een Zündapp DB 201S
met deze Duitser maakte ik mijn eerste schuiver
Mijn derde motor: een Norton Commando 750
een imposante commanderie uit Groot Brittanië
Mijn vierde motor; een Honda 250XL
de eerste die ik gewon uit het land van de Rijzende Zon
Mijn vijfde motor: een Honda CB 175
een kleine vinnige twin, maar voor mij veel te min
Mijn zesde motor: een Yamaha XT 500
dat was zwaar aantrappen en flink zandhappen
Mijn zevende motor: een Yamaha XS 750
weer een motor uit Japan, nu een met cardan
Mijn achtste motor: een Suzuki SP 400
deze 'off the road' was op sterven na dood
Mijn negende motor: een Yamaha XV 1000 TR 1
een hele zware, maar toch niet je ware
Mijn tiende motor: een Honda XBR 500
bleek een tikkeltje krom bij mijn blokjes om
Mijn elfde motor: een Honda XL 600V 'Transalp'
eigenlijk erg: ik ging niet hoger dan de Holterberg
Mijn twaalfde motor: een Suzuki GR 650 Tempter
geen echte topper, deze tamme 'soft chopper'
Mijn dertiende motor: een Suzuki DR 400
na een restauratie volgde de plechtige crematie
Ik wil aan nummer veertien niet meer beginnen
maar sluit het ook niet helemaal uit
misschien wordt het een trial-motor
een mens mag zich toch vergissen?
Labels:
Beieren,
Groot Brittanië,
Japan,
motoren,
trial and error
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten